Przynajmniej kilka razy w życiu zastanawialiśmy się, skąd przychodzą ubrania, które kupujemy za pomocą Internetu? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, jednakże warto pamiętać, że logistyka dla branży fashion osiągnęła bardzo duże rozmiary i nic nie wskazuje na to, że ten trend miałby ulec zmniejszeniu.
Magazyny e-commerce
Najczęstszym miejscem, z którego są wysyłane nasze produkty, są magazyny e-commerce. To właśnie tam składowany jest asortyment, który w późniejszym czasie zostanie wysłany wprost do docelowego konsumenta. Sporą rolę w tym odgrywa logistyka dla branży fashion. Za jej pomocą sprzedający oraz hurtownicy mogą w szybkim czasie skompletować zamówienie i wysłać je do osoby kupującej. Z punktu widzenia klienta nie wydaje się to szczególnie skomplikowane, jednakże należy pamiętać, że za wysłaną paczką stoi szereg procedur oraz przepisów, który musiały być ściśle przestrzegane. Dzięki temu konsument będzie zadowolony z całej transakcji, a kupione przez niego ciuchy na stałe zagoszczą w jego szafie.
Sklep stacjonarny
W przypadku mniejszych sklepów internetowych produkty bardzo często są wysyłane wprost ze sklepu stacjonarnego. Dzięki temu sprzedawca nie musi inwestować pieniędzy w posiadanie powierzchni magazynowej, ponieważ całość asortymentu może wysłać z zaplecza swojego sklepu stacjonarnego. Oczywiście w takiej sytuacji ilość asortymentu może być ograniczona ze względu na małą powierzchnię zaplecza. Dlatego zawsze warto przed zakupem upewnić się, ile sztuk naszego produktu znajduje się na stanie u danego sprzedawcy. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której będziemy musieli dłużej czekać za produktem, ponieważ sprzedawca po prostu nie będzie miał go w swoim sklepie.
Dropshipping
Logistyka dla branży fashion wymaga sporo kosztów ze strony sprzedającego. Dlatego coraz więcej z nich korzysta z usług dropshippingu. Na czym on polega? W momencie kiedy klient zakupi asortyment w sklepie internetowym, hurtownia otrzymuje informacje, że powinna wysłać paczkę pod wskazany adres klienta końcowego. Dzięki temu sprzedający nie musi mieć żadnego kontaktu z towarem, ponieważ znajduje się on w całości w hurtowni, z którą współpracuje. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla sprzedających, ale istnieje jednak spora wada takiego rozwiązania. Sprzedający nie ma żadnego wpływu na jakość zapakowania produktu.
Kupując ciuchy z Internetu, warto pamiętać, aby kupować je tylko i wyłącznie ze sprawdzonych źródeł. Dzięki temu mamy pewność, że towar dotrze do nas w ciągu kilku dni roboczych. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem dla nas będzie zakup odzieży z miejsc, gdzie już kiedyś zamawialiśmy. Znamy już zatem etapy logistyczne, które są związane z wysyłką towaru w danym sklepie internetowym. Ponadto warto zwracać uwagę na cenę. Jeżeli odstaje ona od rynkowych cen, od razu powinniśmy poznać źródło tak drastycznej zmiany cen. Być może po dłuższych poszukiwaniach znajdziemy powód tego stanu rzeczy.