Tworzymy ergonomiczne środowisko pracy

Małe i średniej wielkości firmy zaczynają brać przykład z korporacji, które przywiązują dużą wagę do zapewnienia pracownikom komfortu w biurze. Ergonomia pracy to hasło zyskujące na popularności nie tylko ze względu na dobro osób zatrudnionych, lecz dlatego, że przekłada się na wzrost efektywności kadry.

Dlaczego ergonomia pracy jest ważna?

Stworzenie środowiska pracy przyjaznego pracownikom to cel coraz większej liczby przedsiębiorców, którzy dokładają starań, by zapewnić członkom swojego zespołu prawidłowe oświetlenie w miejscu pracy oraz biurka i fotele zapewniające utrzymanie właściwej pozycji ciała. Wiedzą oni bowiem, że pracownicy, którzy wykonują swoje obowiązki w komfortowych warunkach, działają bardziej efektywnie i są zdrowsi, przez co rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich. A to z kolei przekłada się na wzrost wydajności całej firmy i możliwość ograniczenia kosztów związanych z jej działalnością. Wpływa również pozytywnie na atmosferę panującą w przedsiębiorstwie, ponieważ zdrowi pracownicy rzadziej narzekają i chętniej wykonują swoje zadania. Stworzenie ergonomicznego środowiska pracy niesie więc za sobą zalety dla wszystkich – zarówno osób zatrudnionych, jak i pracodawców. Co powinniśmy zatem zrobić, by nasze biuro było przyjazne dla pracowników?

Ergonomia pracy od A do Z

Istotny jest nie tylko wybór ergonomicznych elementów wystroju otoczenia, ale również odpowiedni dobór oświetlenia. W trosce o zdrowe oczy pracowników pamiętajmy więc o tym, by nigdy nie ustawiać monitorów tyłem lub przodem do okna. Światło słoneczne nie będzie utrudniało pracy tylko wtedy, gdy ekran będzie zwrócony do niego bokiem. Aby nie narażać pracowników na pogorszenie wzroku zamieńmy też przestarzałe monitory na nowoczesne ekrany typu LCD, które są mniej szkodliwe dla oczu. Pracownicy biurowi skarżą się często na bóle kręgosłupa, aby więc zapewnić im komfort, wybierzmy specjalnie wyprofilowane fotele z regulacją oparcia i wysokości siedziska oraz podłokietnikami, które nie ograniczają ruchów. Możemy również dokupić ergonomiczne podnóżki, które odciążą nogi osób siedzących przy biurku. Warto też pamiętać o podkładce pod nadgarstek, której stosowanie zmniejsza ryzyko pojawienia się objawów bolesnego zespołu cieśni nadgarstka.
Przy doborze źródeł światła, foteli, monitora oraz dodatkowych elementów wyposażenia biura powinniśmy kierować się zawsze zdrowiem i komfortem pracowników. A efektem naszych starań związanych z tworzeniem ergonomicznego środowiska pracy będzie zadowolony i tryskający energią zespół, mniejsze koszty pracy oraz większa wydajność kadry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *